ارتباط سلامت روده با اوتیسم کشف شد

22 آوریل 2021- گروهی از محققان خواستار "تلاش های مشترک" برای بررسی ارتباط بین اوتیسم و ​​میکروبیوم روده شده اند. مطالعه ی محققان دانشگاه کلرادو نشان داده است که تغییر در میکروبیوم روده با رفتار ارتباط دارد.

دکتر کاترین لووزوپون، محقق ارشد این گروه و میکروبیولوژیست در گروه پزشکی دانشگاه کلرادو، گفت: ما توانستیم ببینیم که تغییرات در میکروبیوم روده ی یک فرد، با تغییر رفتار او در طول زمان مرتبط است.اگر بخواهیم ارتباط بین میکروبیوم روده و اوتیسم را درک کنیم، به تلاش های مشترک بیشتری در مناطق و مراکز مختلف نیاز داریم تا اطلاعات قابل تعمیمی را در مورد این رابطه بدست آوریم.

این آزمایش شامل مطالعه نمونه های باکتریهای روده گرفته شده از افراد با و بدون اوتیسم با استفاده از روشهای استاندارد استخراج و تعیین توالی DNA بود.

محققان دریافتند که ترکیب میکروبیوم روده در میان مبتلایان به اوتیسم تفاوت دارد زیرا آنها علایم گوارشی بیشتری دارند، در طول دوره مطالعه عوامل دیگری مانند رژیم غذایی نیز مورد توجه قرار گرفتند.

دکتر لوزوپون گفت: ما هر سه ماه یا بیشتر به بررسی شرکت کنندگان پرداختیم و از آنها خواستیم که تعدادی از چک لیست ها را پر کنند، یکی از آنها چک لیست رفتارهای ناهنجار بود که رفتارهای مرتبط با گفتار نامناسب و حرکات تکراری را بررسی می کرد.

با یک پرسشنامه فرکانس غذا از شرکت کنندگان سوال شد که در هفته گذشته چه خورده اند. محققان همچنین از شرکت کنندگان در مورد انواع علائمگوارشی که تجربه می کنند، سوال کردند. همچنین نمونه های مدفوع شرکت کنندگان برای بررسی میکروبیوم آنها جمع آوری شد. آنها تمام این داده ها را جمع آوری و نحوه ی ارتباط آنها با یکدیگر را بررسی کردند.

دکتر لوزوپون گفت: ما به تحقیقات بیشتری نیاز داریم، اما کار ما نشان می دهد که میکروبیوم روده در تحریک علائم در کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم نقش دارد.این بیشتر از این واقعیت پشتیبانی می کند که میکروبیوم روده می تواند یک هدف درمانی ارزشمند برای کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم باشد. من می دانم که برخی از آزمایشگاه ها مواردی مانند پیوند میکروبیوم مدفوع را در این کودکان بررسی کرده اند و نتایج امیدوار کننده ای نیز داشته اند.

این یافته ها درmSystems ، یک مجله دسترسی آزاد از انجمن میکروب شناسی آمریکا منتشر شده است.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2021/apr/gut-health-and-autism-link-discovered.html